حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

قول بچه قورباغه

آنجا که درخت بید به آب می‌رسد، یک بچه قورباغه و یک کرم همدیگر را دیدند، آن‌ها توی چشم‌های ریز هم نگاه کردند و عاشق هم شدند؛ کرم، رنگین کمان زیبای بچه قورباغه شد و بچه قورباغه، مروارید سیاه و درخشان کرم. بچه قورباغه گفت: من عاشق سرتا پای تو هستم. کرم گفت: من هم عاشق سرتا پای تو هستم. قول بده که هیچ وقت تغییر نمی‌کنی. بچه قورباغه گفت: قول می‌دهم. ولی بچه قورباغه نتوانست سر قولش بماند؛ او تغییر کرد، درست مثل هوا که تغییر می‌کند.
دفعه‌ی بعد که آنها همدیگر را دیدند، بچه قورباغه دو تا پا درآورده بود.کرم گفت: تو زیر قولت زدی! بچه قورباغه التماس کرد: من را ببخش دست خودم نبود؛ من این پا‌ها را نمی‌خواهم! من فقط رنگین کمان زیبای خودم را می‌خواهم. کرم گفت: من هم مروارید سیاه و درخشان خودم را می‌خواهم؛ قول بده که دیگر تغییر نمیکنی. بچه قورباغه گفت: قول می‌دهم.ولی مثل عوض شدن فصل‌ها، دفعه‌ی بعد که آن‌ها همدیگر را دیدند، بچه قورباغه هم تغییر کرده بود. دو تا دست درآورده بود.کرم گریه کرد: این دفعه‌ی دوم است که زیر قولت زدی. بچه قورباغه التماس کرد: من را ببخش. دست خودم نبود. من این دست‌ها را نمی‌خواهم.
من فقط رنگین کمان زیبای خودم را می‌خواهم. کرم گفت: و من هم مروارید سیاه و درخشان خودم را.این دفعه‌ی آخر است که می‌بخشمت.ولی بچه قورباغه نتوانست سر قولش بماند. او تغییر کرد، درست مثل دنیا که تغییر می‌کند.
دفعه‌ی بعد که آن ها همدیگر را دیدند، او دم نداشت.کرم گفت: تو سه بار زیر قولت زدی و حالا هم دیگر دل من را شکستی.بچه قورباغه گفت: ولی تو رنگین کمان زیبای من هستی. کرم گفت: آره، ولی تو دیگر مروارید سیاه ودرخشان من نیستی. خداحافظ.کرم از شاخه ی بید بالا رفت و آنقدر به حال خودش گریه کرد تا خوابش برد. یک شب گرم و مهتابی، کرم از خواب بیدار شد. آسمان عوض شده بود، درخت ها عوض شده بودند، همه چیز عوض شده بود؛ اما علاقه‌ی او به بچه قورباغه تغییر نکرده بود.
با این که بچه قورباغه زیر قولش زده بود؛ اما او تصمیم گرفت ببخشدش. بال هایش را خشک کرد. بال بال زد و پایین رفت تا بچه قورباغه را پیدا کند. آنجا که درخت بید به آب می رسد، یک قورباغه روی یک برگ گل سوسن نشسته بود.پروانه گفت: بخشید شما مروارید. ولی قبل از اینکه بتواند بگوید «سیاه و درخشانم را ندیدید؟» قورباغه بالا جهید و او را بلعید و درسته قورتش داد.و حالا قورباغه آنجا منتظر است. با شیفتگی به رنگین کمان زیبایش فکر می‌کند و نمی داند که کجا رفته! 


پانوشت: {ولی تو اول اینطوری نبودی. وقتی باهات ازدواج کردم، وقتی عشق رو باهات آغازکردم، یه جور دیگه بودی. تو به من خیانت کردی. همه‌ی مردها اینگونه‌اند. همه‌ی زن‌ها اینگونه‌اند. نفرین به هر چه عشق. نفرین به هر چه مرد. نفرین به هرچه زن. حیف از اون عشقی که نثار تو کردم حیف از اون عمری که به پای تو هدر دادم} قول می‌دهی که تغییر نخواهی کرد، اما این قول واهی و بی‌مبناست. تغییر، تغییرناپذیرترین اصل زندگی ماست. از من قول می‌گیری که تغییر نکنم، اما پرت و پلا و خیال خام است. من انسانم و بودنم شانه‌ به شانه‌ی شدن.
نظرات 8 + ارسال نظر
شایگان شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ق.ظ

گاهی شاپرکی را از تار عنکبوت می گیری . خیلی آرام تا رهایش کنی.
شاپرک میان دستانت له می شود . . .
نیت تو کجا و سرنوشت کجا......

شایگان سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ق.ظ

سلام استاد گرامی
امیدوارم حالتون خوب باشه
میدونم که اینجا جاش نیست، فقط می خواستم بابت نمرم ازتون تشکر کنم . ممنون ممنون

گل خندانیان دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ

با سلام و درود فراوان
ولقعا جالب بود و تحت تاثیر قرار گرفتم

محمد کیانی جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:13 ب.ظ

سلام استاد
عرض ادب
بی نهایت سپاسگزارم
داستان بسیار زیبایی بود

راضیه یوسفیان چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:18 ب.ظ

تغییر مفهوم تحول است اما ثبات مفهوم سکون ودرجا زدن اما خوب بود اگر تغییر به سمت تعالی بود.

افسانه امیری نژاد جمعه 4 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:38 ق.ظ

Be ghami bozorg fro mibaradet.bayad paziroft har chiz ro be shekli ke vojood dare na oun joor ke ma mikhaym.ye bohte talkhi to dastane. Ye ya'se sard.ama hes amiziye fogholadei dashtan.

افسانه امیری نژاد جمعه 4 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:46 ق.ظ

Be ghami bozorg fro mibaradet.bayad paziroft har chiz ro be shekli ke vojood dare na oun joor ke ma mikhaym.ye bohte talkhi to dastane.ye ya'se sard.ama hes amiziye fogholadei dashtan.

ستاره یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 03:38 ب.ظ http://derakhshesh3tare.blogfa.com

بسیار زیبا بود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد