حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

بیلبورد جالب

 

یکی از مهمترین محدودیتهایی که بیلبوردهای تبلیغاتی با آن مواجه هستند، ایستا بودن و بی حرکت بودن آنها است. از آنجائیکه این نوع بیلبوردها نمی توانند بیش از یک تصویر را به نمایش بگذارند، تاثیرگذاری آنها تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. با این وجود، چنانچه عنصر خلاقیت و نبوغ به درستی به کار گرفته شود می توان به این بیلبوردهای بی جان نیز تحرک و زندگی بخشید.

در کمپین فوق که توسط شرکت معتبر تبلیغاتی Saatchi & Saatchi برای تبلیغ یکی از برندهای شرکت Procter & Gamble طراحی و اجرا شده است عنصر خلاقیت به طرزی هنرمندانه به خدمت گرفته شده است. در این کمپین یک تابلوی کوچکتر در شمایل لکه ای سیاه رنگ و در فاصله ای جلوتر از بیلبورد اصلی قرار داده شده است. زمانی که اتوموبیلها از دور به طرف بیلبورد در حرکتند لکه سیاه روی بیلبورد اصلی دیده می شود. در این لحظه مخاطب لباسی سفید را می بیند که لکه سیاه رنگی روی آن قرار دارد. اما به محض اینکه اتومبیل به بیلبورد نزدیک می شود تابلوی لکه سیاه (به دلیل فاصله ای که با بیلبورد اصلی دارد) از روی بیلبورد خارج می شود. نتیجه اینکه همزمان با نزدیک شدن اتوموبیلها به بیلبورد، لکه سیاه نیز از روی پیراهن سفید خارج می شود. این اتفاق با جمله ای که به زبان اسپانیایی روی بیلبورد نوشته شده است کاملاً مصداق پیدا می کند. ترجمه فارسی جمله این است: «به همین سرعت پاک می شود.»

یعنی Ariel قادر است لکه های روی لباسهای شما را با سرعت پاک و تمیز کند.

همانطور که اشاره شد بیلبورد ها فاقد عنصر تحرک هستند اما در این کمپین خلاقانه از حرکت اتوموبیلها برای جان دادن به بیلبورد به شکلی هنرمندانه استفاده شده است.

لازم به توضیح است کمپین فوق که در شهر بوئنس آیرس کشور آرژانتین اجرا شده است موفق شد در سال 2007 در جشنواره تبلیغاتی Montreux مدال طلای بخش تبلیغات محیطی را تصاحب کند.

خلاقیت آلمانی ها

یه شرکتی هست تو آلمان که از روی نقاشیهای بچه ها براشون عروسک می سازه. بچه ها  میرن و عروسکی که میخوان به شرکت سفارش بدن رو نقاشی می کنند و بعد از چند روز عروسکشون به همراه نقاشیی که کشیده بودن براشون ارسال می شه.