حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

بگذارید در استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی «انسان» بمانیم!

سیستم حمل و نقلی پاریس به نظر من سیستم تقریبا کاملی است که به تمام نقاط شهر خدمات‌رسانی می‌کند. اما این سیستم گرچه به‌نظر می‌رسد ایرادات کمی داشته باشد، اما نگرانی‌هایی درباره فرهنگ استفاده از این سیستم‌های عمومی احساس می‌شود. 

اخیرا وقتی تبلیغات شهری مخصوصا در فضای مترو را مشاهده می‌کنیم این تبلیغات معنا‌دار دیده می‌شوند.
شاید افرادی که در استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل پاریس این‌گونه رفتار می‌کنند به خود آیند که یعنی من شبیه این حیوانات هستم؟
اما این تبلیغات چگونه هستند: 

درباره شهرهای دیگر اطلاعی ندارم اما در مترو های پاریس صندلی های تاشویی وجود دارد که نزدیک درهای ورودی واگن های مترو است وقتی مترو شلوغ است بهتر است که مسافر متوجه شود که با تا کردن صندلی و ایستادن، فضای بیشتری را در اختیار سایر مسافران قرار می دهد.

تصویر زیر هم چنین وضعی را تشریح می کند. یعنی فردی را نشان می دهد که این فرهنگ را ندارد و بدون توجه به سایر مسافران، شبیه یک حیوان به راحتی در صندلی خود لم داده است.

این تبلیغ که نمادهای خطوط مترو و رنگ هاش را نشون میده و در این مورد خط ۲ و ۳ را نشون داده می گه:

"تنبلی کردی و فضای زیادی را اشغال کردی، سرزنش های دو یا سه برابر دیگران روبروته.

بگذارید در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی «انسان» بمانیم!"  

خط یک مترو را نشون میده و میگه:

"یک بار آدامست را در مترو به بیرون تف کن اما حتما آدامس به کف کفش های خودت هم می چسبه.

بگذارید در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی «انسان» بمانیم!" 

 

باز هم از آیکون زرد که نشان دهنده خط یک مترو هست استفاده کرده و روی تبلیغ نوشته:

"یک بار از روی گیت ورودی پریدی اما مطمئن باش که جریمه اش را هم باید بپردازی.
بگذارید در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی «انسان» بمانیم!" 

 

اتوبوس خط ۸۶ را نشون میده و می گه:


"با صدای ۸۶ دسیبل با موبایل حرف زدی، تمام حریم خصوصی ات و دوستانت را از دست دادی…


بگذارید در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی «انسان» بمانیم!

 


بنابراین شهرداری پاریس با استفاده از تبلیغات فرهنگی دنبال فرهنگ‌سازی است.
 

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس

   هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع شود که تبلیغات محیطی ابتکاری ترین نوع تبلیغ است. و اغلب موافق هستند که ایده های که معمولا در نمونه  های چاپی و یا تجاری به چشم نمی خورد در این نوع تبلیغ به خوبی به چشم می آید. و دلیل این امر این است که وضوح با ریسک همراه است.

قصد داریم چند نمونه بسیار جالب و خلاقانه از تبلیغات در ایستگاه اتوبوس را به نمایش بگذاریم پس شما را به دیدن مجموعه جالب و جذاب تبلیغات در ایستگاه اتوبوس دعوت می کنیم. 

 

      تبلیغ اجاق گاز 

 

 

      تبلیغی از کوکا کولا 

 

 

      تبلیغی که افراد داخل ایستگاه اتوبوس را نامرئی نشان میدهد 

 

 

      تبلیغ یک نوشابه برزیلی 

 

 

      وقتی اتفاق می افتد که کسی نگاه نمی کند