حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

حازم یعنی مردداناوهوشیاردرکار, دوراندیش

وبلاگ حازم در تمام زمینه ها برای پیشرفت شما و بهتر شدن شرایطتان نظر ارائه می دهد.

مصاحبه با خبرگزاری آنا

مصاحبه من با خبرگزاری آنا در مورد هیجانات مردم ناشی افزایش قیمت بنزین 

http://www.ana.ir/home/single/80383

ماجرای پرواز گمشده مالزی

اواسط فوریه شبه نظامیان طالبان با کمین در مسیر کاروان نظامی آمریکا که حامل سامانه پیشرفته فرماندهی و کنترل پهپادها بود، توانستند آن را بربایند.در زدو خوردها برای به چنگ آوردن این سامانه، دو مامورامنیتی آمریکا کشته شدند و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم‌های ناوبری و سلاح به وزن 20 تن در قالب 6 محموله به تصرف طالبان در آمد.آنچه طالبان می‌خواهد «پول» است. طالبان می‌خواهد با فروش این سیستم پیشرفته آمریکایی‌ به روس‌ها یا چینی‌ها پول کلانی به دست آورد. روس‌ها در اوکراین بیش از حد مشغول هستند. اما چینی‌ها تشنه این فناوری هستند. در صورتی که چینی‌ها سامانه کنترل هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را به دست آورندکل سیستم هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بی‌فایده خواهد شد. بنابراین چینی‌ها8 دانشمند تراز اول صنایع دفاعی خود را برای بررسی این سیستم فرستادند و موافقت کردند بابت آن میلیون‌ها دلار بپردازند.در اوایل مارس، دانشمندان چینی به همراه  محموله های یاد شده وارد مالزی شدند با این تصور که مالزی مسیر خوبی برای پنهان نگه داشتن ماجراست. این محموله سپس به سفارت برده شدو تحت مراقبت قرار گرفت. در چنین شرایطی دستگاه‌های امنیتی آمریکا به کمک سازمان جاسوسی اسرائیل مصمم بود هر طور شده این محموله را پس بگیرد. چینی‌ها این طور محاسبه کرده بودند که ارسال این حموله توسط هواپیمای مسافربری کمترین شک را بر می‌انگیزد. ضمن اینکه از کوالالامپور تا پکن فقط 4 ساعت و نیم راه است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند هواپیمای غیر نظامی را بربایند ضمن اینکه پرواز ام اچ 370 هواپیمای مناسبی برای حمل این محموله است.پنج آمریکایی و اسرائیلی که با هواپیما آشنا بودند، سوار هواپیما شدند. در این میان دو ایرانی با پاسپورت سرقتی هم در میان مسافران بودند.پس از اینکه پرواز ام اچ 370 مرزهای هوایی مالزی را ترک و با برج مراقبت ویتنام ارتباط برقرار کرد، در یک لحظه تمام سیستم‌های کنترلی خلبان غیر فعال شدند و هواپیما در اختیار یک سیستم هوشمند کنترل از راه دور قرار گرفت. این همان لحظه ‌ای بود که هواپیما ناگهان ارتفاع خود را از دست داد.

چگونه آواکس‌‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند؟ حادثه 11 سپتامبر را به یاد دارید؟ بعد از حادثه تروریستی 11 سپتامبر تمامی هواپیماهای بوئینگ و احتمالا ایرباس مجهز به سیستم کنترل از راه دور شدند. این کار برای جلوگیری از هواپیماربایی تروریستی انجام شده است. از آن موقع به بعد همه بوئینگ ها می‌توانند مثل پهپادها توسط مرکز زمینی کنترل شوند؛ آنها هواپیماها را به سمت فیلیپین یا گوان نبردند، چون توسط سیستم راداری چین رویت می‌شد. در این حین رادارهای نظامی مالزی، تایلند و هند هواپیما را تشخیص دادند اما واکنش احتیاط آمیزی نشان دادند. هواپیما از روی شمال سوماترا، منطقه آمامباس پرواز کرد و پس از آن در منطقه‌ای در مالدیو فرود آمد و حتی برخی روستائیان شاهد فرود هواپیما بوده‌اند. هواپیما سوخت‌گیری مجدد کرد و با مسافران مرده به پرواز در آمد و در پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس هند (دیه‌گوگارسیا) به زمین نشست. تجهیزات مربوطه و جعبه سیاه هواپیما خارج شده بودند و قابل ردیابی نبودند. مسافران به خاطر کمبود اکسیژن مرده بودند و همه خلبان و کمک خلبان را سرزنش می‌کردند!هواپیما دوباره از طریق سیستم کنترل از راه دور به پرواز در آمد و در اقیانوس هند سقوط کرد.میزان تلاش بی‌سابقه چینی‌ها برای یافتن هواپیما و به کارگیری کشتی‌ها و ماهواره‌ها در دریای جنوب چین، پس از آن تنگه مالاکا و اقیانوس هند نشان می‌دهد چین نه به دلیل مسافران چینی هواپیما بلکه به خاطر محموله فوق العاده با ارزش و 8 دانشمند برجسته خود نگران است.

حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز

رمان‌نویس، نویسنده، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود و پس از درگیری با رییس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می‌کرد. مارکز برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می‌شناسند که یکی از پر فروش ترین کتابهای جهان است.

گابریل گارسیا مارکز در ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ چشم از جهان فرو بست. وی خلاصه عمر خود را چنین بیان کرده بود:

در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می دانند و گاهی اوقات پدران هم. / در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایده ای ندارد، حتی اگر با مهارت انجام شود. / در 25 سالگی دانستم که یک نوزاد، مادر را از داشتن یک روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یک شب هشت ساعته، محروم می کند. / در 30 سالگی پی بردم که قدرت، جاذبه مرد است و جاذبه ، قدرت زن. / در 35 سالگی متوجه شدم که آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد ؛ بلکه چیزی است که خود می سازد. / در 40 سالگی آموختم که رمز خوشبخت زیستن ، در آن نیست که کاری را که دوست داریم انجام دهیم؛ بلکه در این است که کاری را که انجام می دهیم دوست داشته باشیم. / در 45 سالگی یاد گرفتم که 10 درصد از زندگی چیزهایی است که برای انسان اتفاق می افتد و 90 درصد آن است که چگونه نسبت به آن واکنش نشان می دهند./ در 50 سالگی پی بردم که کتاب بهترین دوست انسان و پیروی کورکورانه بدترین دشمن وی است. / در 55 سالگی پی بردم که تصمیمات کوچک را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب. / در 60 سالگی متوجه شدم که بدون عشق می توان ایثار کرد اما بدون ایثار هرگز نمی توان عشق ورزید. / در 65 سالگی آموختم که انسان برای لذت بردن از عمری دراز، باید بعد از خوردن آنچه لازم است، آنچه را نیز که میل دارد بخورد. / در 70 سالگی یاد گرفتم که زندگی مساله در اختیار داشتن کارت های خوب نیست؛ بلکه خوب بازی کردن با کارت های بد است. / در 75 سالگی دانستم که انسان تا وقتی فکر می کند نارس است، به رشد و کمال خود ادامه می دهد و به محض آنکه گمان کرد رسیده شده است، دچار آفت می شود. / در 80 سالگی پی بردم که دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است. / در 85 سالگی دریافتم که همانا زندگی زیباست